BROCCOLI

September 17, 2013

broccoli

Vreti sa va pastrati trupul la standarde inalte ?

Consumati cu regularitate leguma manechinelor celebre, broccoli, vestit pentru o valoare nuritiva ridicata si un minim de calorii. Numarandu-se printre primele 10 legume din lume, conform statisticilor, macronutrientii continuti de broccoli sunt in ordinea descrescatoare a procentelor, dupa cum urmeaza: proteine, fibre, glucide si grasimi, proportie ideala intr-o dieta sanatoasa, mai ales ca procentul de grasimi saturate si de colesterol sunt de aprox. 0,33 g la 100 gr broccoli, ceea ce sustine un sistem cardiovascular sanatos, iar continutul de fibre asigura tranzitul intestinal, mentinand functionarea perfecta a colonului. Continutul ridicat de vitamina C, de aprox. 135 % din doza zilnica recomandata, plaseaza broccoli pe lista celor mai pretioase alimente antioxidante, ce ajuta la neutralizarea radicalilor liberi, contribuie la functionarea sistemului imunitar, ferindu-ne de imbolnaviri si avand efect antiinflamator. Tot in continut ridicat este prezenta si vitamina K, importanta in intarirea sistemului osos, in procesul de coagulare a sangelui si in impiedicarea calcificarii arterelor. Broccoli asigura si un continut ridicat de folati necesari in producerea si intretinerea celulelor noi si un bun continut de vitamina A, cu rol important in protectia pielii si a mucoaselor si care imbunatateste vederea, protejeaza impotriva cataractei si a degenerentei maculare. Aceasta senzationala leguma mai contine riboflavina, acid pantotenic si vitamina E, toate acestea implicate in procesele de respiratie celulara, de sinteza, de protectie a glandelor suprarenale, de protectie impotriva aterosclerozei, de protejare a pielii. Broccoli mai constituie si o sursa de minerale ca mangan, potasiu, fosfor, magneziu, calciu, fier, seleniu, ceea ce-l recomanda in sprijinirea functiilor nervoase, in reglarea presiunii si a tensiunii  sangelui, pentru o structura normala a acestuia, pentru transoportul oxigenului in celule. Astfel, consumul de broccoli ajuta organismele sa lupte impotriva deteriorarii celulare, impotriva bolilor degenerative si pentru a-si creste imunitatea. Un avantaj excelent in consumul de broccoli reprezinta pierderea in grasime si cresterea masei musculare.

broccoli2

In bucatarie, broccoli se bucura de tot mai multa popularitate, calitatile sale fiind cunoscute si apreciate, nutritionistii atrag insa atentia asupra pastrarii tuturor nutrientilor, consumandu-l crud sau printr-o gatire corepunzatoare, adica fierberea pe durata scurta de cca 3 minute sau prepararea la abur.

broccoli3

Recomanda prietenilor pin it! share on facebook

Comentarii

ADAUGA UN COMENTARIU

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aboneaza-te la newsletter pentru a primi retete si articole direct pe adresa ta de e-mail.

    Evenimente Recente